Thursday, April 29, 2010

Eiya Pajiera dalam memori 11/08/09 - 25/04/2010

Orang kata dia hanyalah binatang...
Tanpa akal...betul ke?
Bagi aku walau setumpul mane akal,dia tetap diantara kesayangan..
Dia cantik..,manja..,nakal...:)


Besarnya segenggam tanga..Tapi kasih buatnya sebesar alam..:)

Orang kata tak elok amek gambor binatang..nanti mati..
Aku percaya,nak mati tetap la matinya..
Tapi sekurang2nya aku ada gambar kenangan..

1 bulan..da mula noti2..



Tempat feberet dia,dlm bakul sampah buluh..So,dia bole scratch
bakul tu..terpaksa plak aku letak kain bagaidalam tu untuk dia selesa
dok tido,belenjan bagai dengan sparing partner yang lain..






Cutekan?



Eiya dengan Darlie..
Day before,on my brthday,Darlie missing in action..
Puas dah aku carik kat bawah,haremm takde..Salahnya aku,
mungkin dia jatuh dari tingkap..Aku tak plak la sangka siang2 tengahari
dia manjat tingkap..Tapi tu la...adehhh...





Sebulan sebelumnya...
Eiya demam..aku tak bawak dia gi kinik..Mungkin ni lah puncanya..
mungkin..penyebab...

Adik baru Eiya..Raizo..jantan..noti n aggresif sebijik pangai Eiya masa kecik2..
Dari mata bole tau dia tak sihat..
1 benda pasal Eiya ni yang buat aku sedih tiapkali,bila aku tengok
berus bulu dia..aku hanya perlu panggil dan gesek2 je sikat tu,
menggelupur dia lari atas riba..












Dedua udah takde...Sekor mati..sekor ilang..
Aku harap dapat la jumpe Darlie balik..


Hari Khamis lepas dia da mula benapas macam orang semput..
Hari Sabtu baru aku bawak gi kinik sebab tak sangka sempot berlarutan..
Andai ku tahu...:(

Taknak makan..tak nak minum..
Aku kene sudukan dlm mulut dia..Sebab dia kene makan ubat
lepas jumpe doktor hewan tu..Bukan doktor tu hewan,doktor untuk hewan..;p
Dan paling teruk,dia tak bole tido sejak dapat injection tu..
Bila aku tepon doktor tu,dia soh aku bwk untuk x-ray,blablablaa...
ohhh...no way la aku nak bawak gi jumpe dia lagi...:(
Muka dia tak la nmpak nazak benor,kan?

Muka dia start macam ni,lepas jumpe doktor hewan tu.. After dapat 2 injection antibiotik ..1 injection tu untuk melapangkan ruang paru2 dia untuk memudahkan dia benapas...rupanya makin nazak..Dia mula benapas dari mulut...kepala dia senggok2 kedepan setiap kali benapas..seksa aku tengok..Ari minggu malam tu aku pi la umah mak metua aku lepas maghrib..
Lebih kurang kul 11 lebih aku smpai umah..bukak pintu,Eiya tunggu depanpintu pastu dia jalan slow2 keluar...cium2 jalan tu,pastu duduk,sambil senggok2 benapas..
Hati aku berbunga tengok dia berjalan camtu..Da nak baik agaknya ati aku berdetik..Aku angkat dia slow2 masuk dalam,nak letak atas sofa,terus dia menggelupurnak benapas..nak disondol2nya kabinet TV..aku panik,amek dia masukkan dlm cage ..menggelupur lagi sampai tekencin2..aku terus amek dia letak kat riba.Tak sampai 2 minit,napas dia berenti...
She's gone...forever...
Dan sekarang,dia bole 'tido'...tenang ....



3 comments:

  1. sabarla yaya.... sememangnye kucen mu itew comel! dan aku dapat merasakan kehilangannya juga.... semoga Allah sajelah yang dapat membalas kebaikan ko kerana menjaga dan menyayangi ciptaanNYA yang comel2 tu....:(

    ReplyDelete
  2. yg idup tetap mati..... sabar jer la.... bkn rezeki lu nak jaga dia smp dia tua...

    ReplyDelete
  3. banyak betul gambar beliau..kau memang juruforo kucing ya

    ReplyDelete

Google