Thursday, July 30, 2009

tumpul...

Ape yang tumpul...?

Idea ler yang tumpul...

Puas dah aku asah2..xmo gak dia tajam..

Abeh takkan nk buat N3 itik berenang..,

Tak thrill langsung la kan...

Dah tu..?

Nak buat ape lagi...?

Buat2 la tak brape pandai...

Jenguk blog orang tu,orang ni..,

Tapi masih tak memberi kesan pada minda ni..

ihhhh...tak ler tensen sangat...

Sebab banyak lagi keje lain nak buat..

Bekebun contohnya... ;p

Aku da bukak beberapa ladang sayur2an lately ni...

So,mase banyak dihabiskan becucuktanam...

Buat mengisi lapang..

gituu...

mungkin ade antara kengkawan yang penah dapat

hasilnya,kan..?

Yer....sama2...tak susah mane pun nak bagi hasik tanaman...

sekarang kan macam2 servis yang ado...

**sape blur...?**

Monday, July 27, 2009

Kalumpang 25/07/2009

Adoiii...gigilnye tak abes lagi ni...p

Planning gi mandi aitejun ni yang sebenornye da lame..da bole buat
buku sejarah kalo ikutkan perancangan..kemain la lamenye...
At last kitorang tekad gak pegi..mane taknye,asik nk tunggu sume
staff dpt pegi,alamatnye sampai ke sudah la mandi shower umah jer..
kan..kan..?

Plan punye plan punye plan....ari Sabtu musti pegi jugak..
by hook or by crook..cewahhh...mcm pirate of the caribbean la plak..;p

Aku dah penah pegi tempat ni...tu yang keterujaan nak pi lagi tu
membuak2..rase2 aku,tmpat ni mcm aman sungguh...
Walaupun pariking dia tak brape nak sempurna..
( pariking..?? elehhh Milia nk typo la tu.. parking daaa..)

Agaknye diorang takmo expose sangat tempat ni...
Tp ramai gak badan2 kerajaan,Uitm pn ade buat seminar bagai
kat sini..

Sape2 nak pegi,bole la melawat cni...kalo tak dapat,try2 ler carik
ape2 link yang sebut kalumpang..kalumpang..gitu...heehhee...

Kalo pegi Kalumpang Resort ni,pun bole masuk mandi untuk
ari tu je..maksud aku,pegi pagi balik petang ke..tp ade fee masuk la..
RM5 sorang..budak2 2-3 hengget kot..
Mahal tak..?ikut penilaian korang la...
Kalo macam kitorang yang pegi smpai 16 orang ni..
RM5 x 16 = RM80...
Agak2 bpe kilo daging kambing dapat..?

Tapi buat yang baru nak pegi,korang gi ujung lagi..
Lepas dari tempat parking Resort tu...kira yg ujung jalan la...
Situ ade tmpt mandi baekkkk punye...siap ade wakaf tempat rehat2...
Free lagik..

Malam sebelum pegi tu,gigih gak la aku nyiapkan barang2 untuk bbq.
Siap mesej tanye kt Milia kalo taktau ape2..
Mekaseh la ek Milia sebab tolong..
Mekaseh gak to Milia sebab bawak Mac n Cis bakar utk kitorang sume..

Tempat mandi2 dan salin baju jugak bersih...ade orang yang jaga...
jadi xyah la risau..
Tapi bila da pegi tempat2 cmni,kena la jaga kot kite yang pompuan2 ni,
'tak brape nak sihat',benda2 kita tu,jangan la buang besepah2..
Bukan ape,tempat dalam utan cmni..bukan kita jangka ape benda yang ade..
sekian lah sudahnye...





Nampak dalam gambor mcm 3,4,5 org je yang pegi,...
tapi disebalik kamera,hanya orang2 yang mandi kt situ je tau..
kira kitorang la King kat situ... HAHAHAAAA....
gambor besepah2 dlm kamera orang...belum abes kutip..

Abeh tempat mandi yang best2 kitorang kucarkacirkan...hahhahaaa...
macam abahanda yang punyo..!!
Jeling nak meludah jer jiran tetangga nengok..

'huduh sungguh la orang2 tua ni buat pangai ..'
gitu la lebih kurang pemahaman mata kami..; p

Siyes best giler..!!!

Friday, July 24, 2009

penghibur dikala lara...

video

Tuesday, July 21, 2009

Hujan yg turun bagaikan mutiara..

Syukur alhamdulillah...
Bumi yang kering kontang sejak seminggu dua ni,dihujani juga dengan air ujan..
Betapa panasnye cuaca kadang2 menguji kesabaran umat alam..
Panas yang kadang2 membuat kita lupa,ianya juga bermanfaat dalam
kehidupan harian..bermanfaat bagi sesetengah umat yg tidak berapa menggemari andai cuaca hujan menerjah tiba..
Walau ape pun,moga hujan yg turun ini,tidaklah sampai memudaratkan..
Gembar-gembur yang mengatakan hujan ini berhubungkait dengan
musibah Tsunami yang dijangkakan berlaku dalam bulan Julai ini...
Wallahualam...
Segala2nya bukan daya kita untuk memutuskan samada benar @ salah...
Kita hanya perlu menadahkan tangan pada Yg Esa dan memohon agar
dijauhkanlah musibah itu melanda umat manusia..
Amin...



Buat ape lah agaknye si coit-si coit di umah...?
Choki tido kat tempat biase yg sebelah tv tu kah?
Atau termenungkah?
Tido dgn anak2nye kah?

Tido berpelukan dlm kesejukankah..?

Bibib tido dgn trademarknye kah? ;p

C.C tido dgn gaya manjanye kah?

D.D tunggu Ucu balik kah?sambil golek2 atas katil?

Atau sume tgh bergelimpangan mencari nenen momma nye?
Bapaknye jugakah? ihhh...ihhh....


Segalanya misteriiiii...huhuhuuu...
Tp stended time2 camni,diekor sume TIDO....

Monday, July 20, 2009

RnR Somban..

Ari jemahat akak g Tangkak,kan..?
Balik tu punye la ngantuk..da la kena drive sensorang..
jangan kate mancis,letakkan batang pinang pn blm tentu berhasil..
Yang lain dok pakat temenung bersama membayangkan bulan dan bintang..
Uda awal2 da serender..pegi je dia drive sampai Air Keroh..
pastu dandan la penat dia sampai...pandai sungguh la penat tu
pilih time,kan..?
Tapi nasib baik la Air Keroh dgn Tangkak da tak jauh...
Dengan penuh bergaya la akak drive..
Sambung cite time balik tu...
Tak bleh jadik,kena gak benti ni...safety first maa...
Aku da target dah nk pekena yongtaufu soup yg CikMilia dok agung2kan tu..
cewahh...ayat tak hengat...Ramai siouttt yg beratur..
amek tu,amek ni,amek nun,amek tun..,RM6.30 jok..
ok wat...?aku berjaya mengawal napsu..huhuhuu...
Tapi siyes cakapla...sedap...sbb ape sedap?
Sbb soup dia very lite gitu...cam segeraaaaa jer masuk mulut..
Kena lak panahan matahari petang...jejeh2 peluh...
Sape2 yg ade benti kt situ,try test la..kang aku cakap sedap kang,
korang lak kate x sedap,apekehalnye la plak kan..?
Slera memasing la...kot sbb kna la dgn tekak aku walau pada
hakikat aku bkn la penggemau soup2 bagai ni..
Tp aku bole layan,kira awe tu patut bangga ar kan..?


Bahan2 dia stended la mcm YTF biase tu..
Pun ado...tp YTF soup kan susa nk jumpe..

Eh...tepeleot lak gambornye...ahh..lantak ar...bkn tumpah pun supnye..
Segor gile la drive balik tu...
fewitttttttt.....





Projek Raya..

Biase la kan...bile nak raya2 ni,maka pintu rezki terbuka
buat umat mnusia..

Aku pn turut serta la merasa nikmat itu..

Syukur...

Walau tak la semeriah mane hasilnya,tp aku suka sangat

ape yang aku hasilkan orang puas hati..

Walau tak la se grand yg anto kt butik2 tu...

Kat sna lagi cantik giler wehhh....





Ni aku jait kt pesak bju...mcm lain ckit la...
ade dah org buat...
Cuma patern nye je yg lenlain..



kamu...

Menatap gambarmu..,terbayang saat2 manis bersamamu...
Manisnya senyummu,membangkitkan nafsuku....
Aromamu membibitkan getaran dalam nafasku...
Aku rindu kamu.....

**

--***---

**

******

-**---**


**







nukilan rasa,
-pencinta tempoyak milia-

aarrggghhhhhh.....sodap gilooooooooooooooooooo.....
den nk mkn laie mlm ni...x kiro....

Friday, July 17, 2009

Via mobile


Helo ebelibodi.. Akak bru blik dr Tangkak.. Amek Iman dari KMJ.. Balik umah 2 ekor ni ngiau2.. Windu ucu ek? Ke nk makan? Sat lagi nk g uptown Sahalam lak bwk Iman n Ikmal..Ikmal da lame request nk gi.Alang2 abangnye da blik,skali harung la bwk..kang kempunan plak.. Sape ralat?akakkk jugok..:-P
I love all my niece n nephew equally taww..
Hepi weekend to uols..Choww..
*besiaran scara lgsung dr atas sofa*

Tuesday, July 14, 2009

TAK SEDAP LAAA...


Dimana ade mac n cis..,disitu ado aku..huhuhuuu..
tak ler makan selalu..tapi kalo kepingin,redah la carik kat mane2..
Dengor lak kt Kepci ado..waahh...ringan je la kaki nak melangkah..
tapi make sure ado duitnye dlm poket..kalo xdo,pakat la jejeh ailio
ramai2 kat opis tgk je gambor..
Dimane ade sponsor baekkkkkkkkkkkkk punyer,disitu la kami ado..
da macam gula la kiranya..kami jadik semutnya..hihihii...


Aisehhh...failed la mac n cisnyer..den tak bekonan..


Makan separuh kongsi2 dgn CikCiti,pastu babai la belennye..
bawak balik ang sape nk nyokek?

Ehh...tapi kann,korang tau tak kat Kepci sekarang,da amek order
kat meja kita mcm mase dolu2..?
aku pn tatau...siap anto lagik kat meja to tak..

**---


-------****


**--

----------**--


-**----------**---


------**----

--*--




hahahahaaaa...matik la dia tengok N3 ni kang...

Busan....



Kalo orang tatau,kang orang kate aku dera binatang...
ehhhhhhhhh....mane derrr...x mungkin...x mungkin...
memula aku cam pelik la jugak,ekor dok ngibas2,
tp keras semacam je tebaring kt atas kusi.

'Choki..chokii...tido ke ko tang oii..?'
ekor menten kibas2..aku p la rapat kat dia,kot2 mane tau sakit ke..
Sekali tu,lerrrr...mata tebukak..mcm temenung je ngenang nasib..
Aku bukan xnak bagi kuor,tp kang merayau ntah mane2 masuk umh
kosong yg kotor..
Malam kang nyempil nk tido atas katil.Jadi x slesa la nak tido da
tau dia kotor..

Kalo aku bagi kuor pn,kena make sure mandikan dia lepas tu..
kang dia elok tebongkang,aku yg tak bleh tido..
Anak2 dia stended bekicau la..Ade dia kesah anak dia memekak
main kejor2,gumpal..haremmm...


ade sekali tu aku rase dia da hot sebab aku tak bagi dia kuor,
anak dia nak manja2 la,sekali dapat sedas penampor..
lintang pukang la budak2 kecik tu larik..pastu pandang je dari jauh..


Bibib soooo loving,gitu la gamaknye sikap si ibu kan..? protective..
Lapor cmne pn,kalo anak dia datang nk mkn makanan dia,sure dia
lepak kat tepi bagi laluan anak dia makan..
hah..pastu kakiku jadi mangsa sondolan dia..mintak makan..so manja aciiii...


Manusia ni bahgia dalam pelbagai cara..
aku bahgia cara mcm ni selain dari berbahgia dgn pasangan idup...cewahh..
tetiba lak la nak sentimentol..koser..!

Tapi bagi aku,cara kita menyampaikan kasih sayang tu yg penting..
tak perlu kemewahan melampau..cukup sekadarnya..
Ape balasannya,samada baik atau terpaksa berdepan dengan situasi
tak mengenang budi,tepaksa la kita telan..


Kita tak bleh memuaskan hati semua orang..sebab ade golongan,
walau baik camner pun kita layan dia,tapi dengan hanya SATUUUU
jer kesalahan kita,semua kebaikan kita pada dia akan tertutup dari
pandangan mereka...gitu...


Maka,berbuat baik pada binatang adalah terapi kesabaran yang
paling mujarab pada aku..sungguh...aku tak tipu..


Apehal lak N3 arini larik dari tajuk..?
tak ngape lah..aku sesuka ati jer menaip ape yg ade dlm kepala otak..
sib bek x kuor cite pasal kain kat Nilai,makan kopok lekor dgn sos,
isi air dlm termos,masak nasi ..,da kira okey la ni...
Bole gak buat muhasah diri..

fuhhhh...lega lak rasenye...

Yang benornya..aku rindu kat laki kuuuu...uwaaaaaaaaaaaa....
**langsung la xde kena mengena dgn tajuk**
pedulik tidak..!

Thursday, July 9, 2009

uuuwaaaaaa...

Aduhhh...rindunye kat orang tu...

Tengah buat ape la agaknye...: (

Sian kucen kat umah.. ( tetibe kucen lak jadik mangsa..)

Da makan ke..?

Sihat ke..?

AZRI N LAILA buli tak...( jegil2 mata kat Lela..; p )

yang paling penting,ingat tak jalan balik..?
hahahaaaa...matiklah ade yg btau laki dia...
aku rase ujung idung ni da tumbuh ais...ujung siku pn,,,
ujung lutut pn..
yang paling ketara,tapak kaki...lama sudah tidak menjajap minum teh
kat 7E....


kandaaaa...kandaa....( ala2 arwah mak enon dlm cite laksamana Do..Re..Mi..


Monday, July 6, 2009

Makan2 Pembukaan...

Resmi orang kita,kalo bukak perniagaan,mesti buat makan2..jamu sedaramara,sahabat handai,orang kampung bagai..Best,kan..?yang best nyer org yg dijemput ler pastinya..hihiiihiii..gondang gondut tali kecapi..konyang poruit,sonang ati..Al-kisah,isteri arwah bos aku jmput la ke Batang Kali utk mkn2 sempena nak bukak kedai makan.Kitorang mmg tau dia ni pandai masak,sedap..Disebabkan sejak ari Arwah ninggal aritu aku x pegi jenguk2,cuma koling2 je,rasenye sesuai la masanya..aku pn xde agenda ape..Bab makan bukan agenda pertama..makan utk hidup... ;p
bukan hidup utk makan..ingat yer adik2...nnti makan byk,buta hati..btul?



Nilah restorannya..Sedih pilu ati aku bile trkenang kalo la ade arwah time ni,sure dia la yg paling bz..atau mungkin,tak wujud kedai ni..masih bersama2 kitorang di P.K ni..: (
Tapi apekan daya..bila ajal sudah tiba,tak lewat seminit,x awal sesaat...masanya sudah ditetapkan...



Sebelum jemputan dijamu,doa selamat dan bacaan yassin dimulakan..
Bagi yang masih bernafas dan yang telah pergi selama2nya..


Tabah sungguh Kakak menjalani hdup membesarkan anak2 dan cucu..
Walau pada awal perkenalan kami,banyak urusan diuruskan oleh arwah..kakak hanya menguruskan makan dan minum suami dan anak2 aje..jauh sekali kuor bekerja..Namun,kerana ape yang telah terjadi,dia bangkit menjadi wanita yang kuat.Tak siapa sangka dia bole bukak restoran ni..Syukur,semua yang terjadi ade hikmahnya..



Menu semalam,nasi tomato,ayam merah,kurma daging,laksa,mihun sup,kuah kacang dan mcm2 lagi la..Yang pasti,masakannya,sedap..burppp...alhamdulillah...




tetibe lak surut ckit demi ckit laksa ni...x prasan mane peginya..; p


Sape la minum bnyk2 ni weii..besusun cawan..makannya berempat jer..mari kita salahkan cuaca yg panas..panas ke?bukan da senja ke? ; p



Dari kanan,tolehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kiri!
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....terkagum jap...bole nampak Genting ko...clear...tu kalo acuaca clear ar..kalo tak,main catcilot la nk cari genting dari pandangan mata kasor..


Nampak?nampak?
tu bkn UFO tawwwwwwwwwwwwwwwww...
cahaya ckit kat atas tu la Genting..ni da abes zoom dah kamera ni..andaikata zoom kat lobang idong,mau ulat resdong pn korang bole nampak...ececceeeehhh.!..gelik la pulok..meretip2...

Siyesly,ade airmata yg jatuh pada pertemuan tu..Kakak sangat sayu bile mengenangkan kami sume datang utk majlis tu..terbayang2 arwah setiap kali bercerita dgn kami sume..kami kan rapat dgn arwah..Tp yg pergi ttp pergi..cuma kenangan itu lah pengubat rindu kami semua..tak mungkin kami lupakan segala kenangan samada yg pahit,manis,masam,kelat bagai..
Semoga tenang dia disana...insyaAllah...
Google