Friday, November 19, 2010

Beckam @ Bekong @ A.K.A Bekam...hehehehehe

Tak terlewat rasenye nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha,kan? Selamat bekorban, untuk sedara2,sahabat handai dimana jua kamu berada..Bekorbanlah untuk sesuatu yang baik..jangan mengorbankan diri untuk kehancuran diri sendri..Mendalam maknanye tu...:)

Da nama pun raya kan...? Kunjungan saudara mara ke,kepulangan saudara yang jauh diperantauan ke,adalah sesuatu yang kite tunggu..Feel nyer tak same dengan balik time2 biase ni,btul tak? Kalo tak rase,samting wrong la tu...Kene la buat treatment ni...Wahhh...bgus nehhhh untuk promosi..hihihiiii...

Mantan Brother In Law aku ni dok kat Kanada...hihihiii...ejaan cam konpius jerr... Bukan CANADA ke? Kanada tu orang Mesia je panggil.. panggilan manja untuk Kedah...aummmm...
Aku pun susah nak terangkan bebanyak sebab aku belum dilantik jadik Duta bisnes dia...hihihiii...Rasenye peluang tu cerah kot..sebab aku satu2nya yang mengorbankan diri untuk acara pembekaman...wahhh....cam serius je acara ni,kan..Harapkan menantu?cessss...!!! penakut ya hamat...( harap2 binik dia soh laki dia baca entry ni..besttt!!bestt!!!!)

Aku penah bagitau kalo tak silap,tangan kanan aku ni sakit..Da brape kali urut termasuk sendrik urut pon tak mau gak jalannya.. So,sementara mantan BIL ni ade kat sini,aku try la buat beckam neh...takut??tak jugak..biase jer..sebab tak penah buat kan..? rasenye tak leh nak bayang camana..gitu..

Kalo dedulu,aku bayangkan buat bekam ni,kene cucuk2 dengan jarum..pastu jarum tu dibiorkan tepacak kat tempat nak dibekam tu..Tapi sekarang ni,peralatan da canggih uuu...Sume ade mesin sendrik..Canggih tu tak la canggih mane..Tapi heran ler,benda2 cenggini,orang China cepat tol belajo..Bagusss...bagusss...


Ni da lepas kulit tu dipam untuk sedut darah tu bekumpul kat 1 tempat.Pastu baru la bole cucuk2 kt tempat kene pam tadik tu...ngeri tak?

Ni la rupe darah yang disedut keluar..Teknik gune api pon ade gak..tapi cam lambat jer,kan..?Yang gini lagik cepat dan mudah..Tengok ar tu...perrrgghhh..Darah yang kuor tu...iisshhhkkk....isshhkk....

Real kan...? memang ar real...cehhh!!

Dalam 5-10 minti je nak tunggu dia kuor..Pastu releasekan angin dalam bekas bekam tu,kuor la darah tu... wuiihhhh...real lagikkk..!!!

Gelik ke tengok darah?eeehhhh...aku da tak kesah dah..Da biase tengok..Dedulu tengok doktor cabut gigi bongsu orang,yg jijik2 pon ado,contoh cam nanah2 bagai tu kan..so,da tak heran la..Darah yang bertoksin ni dia akan membentuk pejal..cam ketul2 la..dari cara darah ni kuor pon bole tau orang tu ade jenis penyakit ape..BIL aku kate,penah sorang tu,kali ke 3 pam,kuor asid..asid apetah dia kate aku tak ingat..Tu tandanya ade kencing manis..

Actually bekam ni pelbagai fungsinya...Menghilang dan mengurangkan penyakit pon bole..

HUKUM BEKAM ITU ADALAH,SUNNAH..
Sangat digalakkan berbekam untuk mengeluarkan darah2 kotor yang ada dalam badan..
InsyaAllah,aku nak praktikkan dalam kehidupan..

Da macam rupe tempat landing UFO...hihihihihi....tu la bekas kene bekam kat siku i...

Alatan dia sangat mudah dan simple.. Ni tempat pam tu...
Bekas kaca tu,yang benornya adalah bekas plastik jer..Ianya berfungsi untuk menyah udara yang menbolehkan kulit kita disedut..

Alat ni,sape2 yang penah test darah,mesti tau...Sama la camtu... jarumnya pun same.Cuma kegunaa untuk setiap pesakit,kena la disteril @ dinyah kuman.. jarum kene tukor utnuk setiap pesakit.Tu procedur stended la kan...


Lutut aku ni da rase sangat ok..Da tak sakit..cuma lengan ni je la,masih sakit..Takkan nak elok trus lak kan? Tak tido 'Tok Moh' kalo cenggitu.. tak renti2 orang datang umah lak kang...

Sekarang ni BIL tengah mendalami bidang refleksologi lak..pasni ade peluang ler tambah jadik Duta Refleksologi lak,kan....hihihihiii...

**dik...ko jangan jeles ek...darah ko tu asik bederau jer..tu yang kene rejek jadik Duta tu..**


No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger