Monday, November 22, 2010

Go back in time...1957...

Berborak2 dengan bapak mertua,kadang2 macam tak abes critanye..Ade je crita yang dibualkan.. Kadang2 kelakor,kadang2 seram,kadang2 tenganga sebab info hot2,macam2 reaksi la..Ntah camne bole tebukak crita pasal duit syiling 'tutup pusat' , tebukak gak crita pasal surat khabor Edisi Khas sempena ulangtahun kemerdekaan yang ke 50..Tu pun FIL ade simpan!! hahahahaaa...Dia buat koleksi..Kisahnye ade keluaran khas selama seminggu sempena ulangtahun 50 tahun kemerdekaan 3 tahun lepas.. New Straits Times yang bikin.. Tak plak aku pasan sokkabar ni ade dijual..

AWESOME...!! COOL...!!

Takat ni,paper paling lame aku penah baca n tengok,seingat2 sekonyong2 aku bole bepikir,membaca,tahun 82 kot... sokkabor Jawi.. Arwah Abah memang bace paper Jawi,smpai la tamat siarannya sekitar awal 90-an kot... Sebab tu kami adik bradik bole la bace Jawi..Tak ler pandai sgt..tapi tak jugak la buta Jawi...gituuu...

Meh la kita imbas camner la rupe nyer kalo zaman kite ni masih ade paper edisi gini,dengan tulisan,ejaan gini... mesti best kan..cool lah!! :)




15 seng saje hokei reganya...Mother In Law kate,dedulu nak mendapatkan paper,same gak la macam nak mendapatkan gula..
( kalo ikut rega gula sekarang ni,alamatnye setahun 2 kali ler naik rega paper...;p )

Oooooo.... ni keluaran Singapura rupanyaaaaa.....
baru pasan sat ni Dowhhh,...


iklan rokokzzz...





Aku sure dedulu nyer neskopi lagik sedap dari yang sekarang ni..


Kalo sekarang ni tau2 je la gambor sape kat muka depan...hohohohooo....
Achummmmmmmmmmmmmmmmmm....
mahhh...mahhh..mahhhhh...


Kalo sekarang ni iklan gayak gini,alamatnye nak mendapatkan modal bikin ini pelem, sangatlah susah...




Seronok dapat tengok paper gini... Bukan selalu pun diorang nk terbitkan semula...tapi baguslah..At least anak2 muda sekarang ni termasuk la yang tak berapa nk muda cam aku ni,dapat tengok,dapat rase,dapat bayangkan camner arwah2 makpak kita,tok2 kite ni hidup...Bagaimana payah diorang nak mendapatkan kemerdekaan...Cewahhh...ade unsur2 emo disini...
Kengkadang kesal gak tau,apesal la aku tak penah tingat nak simpan sume kolesi2 simpanan arwah abah..Arwah abah aku ni,dedulu suka sangat ngumpul macam2 benda..yang herannya,sume dalam 1 almari..Tersusun rapi,cantekkkk jer dia susun..Baju keje dia,dari start keje sampai la pencen,sume ade dalam lemari tu...ishhkkk..mane peginye pon aku tatau..

Seingat2 aku,lepas Abah meninggal,aku sempat simpan koleksi lighter2,mancis2 dia yang dilumpul dari kapal2 yang masuk melalui Port Klang..Arwah Abah dulu kejenye kat Imegresen..Pemandu 'Bot Senyap'... Alaaaa...yang gi serang hendap kapal2 ke,tongkang2 ke ,yang masuk secara haram atau mau seleudup barang kawalan,barang2 yang dilarang masuk,bercukai ke Port..Bot nyer kalo buat rondaan malam2 kat laut,memang takkan dengor bunyik enjinnye...

Rindu kat Arwah Abah... Semoga damai dia disana..insyaAllah...Al-Fatihah...:'(


No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger