Monday, January 25, 2010

1st to 3rd generation..

Tajuk yeyeor macam ade gathering besar2an jer..takde maknenye..Tunggu raya sok baru ado..Ni kesah kekuceng aku..( macam tak biase jer kan nak tadah airmata,pi amek baldi.Sure benanah bijik mato tengok gambor kucen jer..)

It's part of my life hokeh..suko baco,tak suko takkan nak dipakso2..Yang sebenornya bela kucen bukan kerelaan aku.Sebab aku tau,kalo aku dahterikat dengan satu benda,aku susah nak lepaskan.Tapi dek tipu daya dari ahli kuarga,terjebak sudehhhhhhhh...adehh..( takkan nak salahkan diri sendri?harus carik mangsa ;p )

Memula main geletek2 jer tiak C Choki..aleleleleeehhh...manja..Minggu depan pi lagi umh maktuo,gurau senda lagi..Ahhh sudahh,maktuo aku soh bawak balik..kalo tak,dia buang..hamboiii..ugut tak hengat kan.. ;pPadahal dia nk soh teman aku kat umah..Balik umah,ati tu dok pikir bebelah bagi lagi..Tapi esoknye macam tebukak ati pi kedai haiwan beli sangkor sebab nak amek C Choki( waktu tu blm letak nama..)Sebab kena gi pejabat pendaftaran dulu la kan..? ; p

Dipendekkan cite,aku amek bawak balik,bagi makan,mandi bagai..Mula ajor dia pupuk dalam bekas..mau kena lastik bontot berak sepah2?Pastu up ckit.Bawak jalan2 lak dengan kete..Dok la dia kat bahu...Dari pegi smpai la balik.Elok je tak kincin ke hape.Dan amazingnye,aku lepas gitu je dalam kete.Ade la bulu dia sesikit.Tapi aku kan ade roller ajaib..;p...Sampai la sekarang ni...

Tapi tajuk sebornye takde kena mengena dgn crita ni..; p
Meh aku tunjuk gambor ni..





Ni la Choki mase aku memula kenal dia..ecececeehhh...
Muka selenger selebet gile la time tu..macam malu2 alah gitu..
Comot sbb tak berbela..



Ni bukan Choki..
Ni CUCU Choki..hahh..jangan main2..ade same tak?
Ade la sesikit dari segi bentuk rupe,kaler bulu..
Maktuo den nak bagi orang..Sebab tak sanggup nak bela..
Banyak sangat rakyatnye.Ade aku riki2 kat anak2 sedara yang teringin buat
amal jariah..Time bertanye dulu,kemain gah macam Zoo Taiping dia nak buat jadirumah angkat,kannnnn..?haram tol..!!Sampai la ni,xde sape yg bebunyik..
Buat darah aku jem jer ni..




>


>>>


>>
>>>>

>>>>>>>>>


>>>
>


Ni la hasilnya kalo umur diaekor tu panjang..
Berjasa ko bela dia ni.Pepagi tolong kejut.Ngiau2 depan pintu..
Bangun dengan tak bangun je masalahnya..;p

Orang kate,kita berbuat baik pada binatang,akan mendatangkan rezki pada kita.InsyaAllah..Tuhan tu maha kaya dan maha mengetahui akan sesuatu..

Dan kata kawan aku,salah satu sebab perempuan tu masuk neraka adalah kerana menerajang kucing selain dari dosa2 yang dia lakukan..Wallahualam..

Yang pasti,watpe ko nak terajang kuceng tu?
Da namepun binatang,akal nye tak same macam kita..sabor jer sudah..
Lainla kalo anjing,kena la sepak.kang kena gigit x pasal2 ailio ko meleleh kena penyakit anjing gilo...amet tamet!! Den tak sanggup..

No comments:

Post a Comment

Google