Friday, October 8, 2010

Air Pasang Kap Lam Ya Nga..

2 hari ni betul2 mnguji kesabaran aku drive kete ke opis..Mana taknye,Semalam da jem sebab air pasang kat PK..Laaaaaaaaaaa...arini pon ado laie...bikin panas hati gue..Kalo tak,tak panas mane pon.Bole je redah air tu.Tu air laut yer kengkawan.Bukan air longkang.Tu adalah fenomena biase yang berlaku menjelang nak Deepavali ke,Thaipusam ka..Aku pun tatau nape..Ade koneksen gamaknye..Berbalik pasal paras kepanasan hati ni,semalam punye nak gune shortcut,takmo ikut flyover yg jem over tu,ikut la laluan alternatif..Perggghhh,..punye jauh gak la aku potong kan..Pastu ade satu tempat tu,jalannye ade air bertakung..Owhhh...no hal lah...cikit je ni...bole redah...Redah la kan..Baik punye jalan..

Tetibe DanGGGG!!!
bunyik kat bumper depan..AUkkkkkk betullah...punye la besor lobang tayar aku secara dive sampai kene dengan bumper kete.Acoiihhhh betul la..Walaupun bawak slow,still bunyik dia bole gugur jantung.kuat siout..

Sampai opis telek2 nasib baik la tak cedera parah..kat bahagian bawah bumper je tercalor2...But still aku bengkek dgn JKR ...hahahaaaa...Kalo tak,nak salahkan sape kan..?Tu laaa..nak cepat kan?kan?hamek ler lobang tu..nasib baik enjin tak mati kat dalam lobang tu..
Kalo tidak...Adehhh...Sendri la bayangkan..





Tengok time pon da tau la jauh ke laut aku lambat masuk keje..Tu kesah biase la lambat2 ni.. Tu sume bole dihampunkan lagik..Takat datang lambat tu,da biase la..Kejadian2 tak diingini dgn PK ni mcm aur dan tebing..Penuh kejutan..
Arini ok,esok jem..lusa jem,tulat jemmmmm lagik..tu pon biase gak..

Prasan tak bangunan belang belah kiri tu?
Tu bangunan Bomba sebenornye.Belakang dia dulu ade flat 5 tingkat,ade 10 blok..My Amir dok ctu la dulu. **malu2 alah** Bapak dia keje kat Northport,so kira quarters la untuk staff.Pastu lepas kawen,i dok dengan mak metua uuu...2 tahun sebelum i pindah..So,kejadian2 air pasang ni,i da tengak la.Tu yang tak jakun sangat..heheheheee...katakanlah arini air pasang kan,2 ari sebelum tu da kecoh woooo crita ni..kira cam ,Waaahhhh..iyer,air pasang?besttt!! bessttt!!!

Iyer arrr...kitorang best la..Dok tingkat 5!! orang bawah sekali la yang ,aduhaiiiiii....air pasang lagi ker...?:(...nangessssssss....
Biasenya diorang akan announce brape ketinggian air tu.Kalo agak2 bole selamat,orang 2 kat tingkat bawah tu,selamba je la..Takyah nak alih2kan barang..Maknanya tinggikan la cikit kedudukan barang umah.Lrtak la atas meja ke,lemari ke hape ke..Janji tak kene air..Tapi tak tinggi pun kalo masuk umah.Sampai tumit je ke..But still ...Air laut kan..belengas!melekit!! uhhh!!

Ni la rupanya air pasang K.L.Y.N...Dia akan naik seawal pukul 5 pagi,surut sekitar jam 8-9 pagi..ni saki baki yang degil takmo surut..!! Aku rase dia sesat tak jumpe jalan patah balik ke laut la ...


Ni satu2nya jalan dari KESAS,dari Bandar Klang nk ke Port klang melalui Pekan Port Klang..Kalo dari Klang ade jalan lain.Tu ikut Shapadu hiway la..Memang giler clearnya.Tapi ape jadah la jalan free ade,ko nak redah jalan tol RM2.20 kan?hahahahaaaa...koser aku aihhh..

Lagipun akak tak gemor jalan2 clear ni..tak mencabar minda.Ngantuk,kompom!Selalu kalo balik aku lalu KESAS hiway la..tapi tak sempat jumpe tol aku da exit masuk jalan lain..:)
Time2 gitu aku memang selalu ngantuk,kadang2 tu kan tertido kejap sesaaat..tetibe tejaga..Bahaya kan...seriau sehhh..

Nasib baik la esok Sabtu...hahahahaaaa...gelak beso la ...Esok i tak keje uuu....
Selamat la meredah air pasang lagi buat warga PK...nasib korang ler..;p


No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger