Friday, October 8, 2010

Bunga Pahar Edisi Tradisional - Finale

Da seminggu dah buku lilin ni aku siapkan..:)
Hasil tangan sendri..Mula2 dulu sekadar suka2 je try buat.Time tu belum kawin lagik..Potongan pon stabil lagik..hahahahaa..Sekarang?ade gak la potongan..Tapi potong brape,sikit konpius..betukar2 ikut cuaca..ape hal lak la potong2 ni? **larik tajuk**

Buku lilin ni aku tengok kat RTM 1 kalo tak silap..Alaaa..kalo Selamat Pagi Mesia tu kan ade slot gubah2 la,hape la,kan?Aku tengok kat situ je mula asalnya..Ralit la jugak nengoknye.Cam berminat..Pastu timbul idea nak buat bunga telor giniuntuk sume jemputan..Kira dalam setahun gak la proses buat bunga telor ni.Kalo tak silap,almost 1000 batang bunga telor aku buat.

Dalam proses membuat tu...,MasyaAllahhh..Tuhan je la yang tahu..Kadang2 rase give-up,nak ajer aku bagi gula2 dalam kotak..Berenti seminggu sambung sehari..gitu la sampai akhirnya,seminggu sebelum majlis,siap sume..~~yippi~~

Lepas2 dari tu,aku da tak buat lagi bunganye..
Sampai la baru2 ni after 11 years,Alang mintak tolong buatkan..Tu yang gagahkan gak...lagipun tak banyak..:)

Ni l hasil lepas dicelup dengan lilin cair,dikeringkan dan dililit2 la dengan hiasan bagai..






Ade yang beminat nak tempah ke?heheheheee...

1 comment:

Google
 
Powered By Blogger