Wednesday, October 6, 2010

EidulFitri @ Kuantan.

Seperti da di plan,Sabtu lepas aku n Amir nak gi Kuantan beraya kat umah abang dan Uda aku..Ni 1st time Uda beraya di luar kawasan liputan..yakni jauh dari adik bradik.Walaupun dia balik gak ke Klang raya tu ari,tapi macam tak best la..Seminggu je dia kat sini.So aktiviti tu macam terbatas sangat la.Kat umah maktuo dia,mesti la dia sibuk tolong layan orang2 yang datang.Nak harapkan kakak ipar dia sorang memang la tak terlarat.Umah maktuo dia tu memang semedang jer dari pagi sampai tengah malam non-stop orang datang..perrrgghhh..kalo aku da gerenti menitik airmata weihh..;p

Perjalanan terpaksa dibuat lewat petang sebab Amir balik lewat.Pastu anak2 dara dari opis datang lak nak beraya..Akak buat nasi tomato u..Jamu kat diorang.Ade amek gambor,tapi ehhhh..ape jadah la kan,gambor tuan tanah takde..tak aci.Makanya,sume gambor kene rejek..Pedulik tidak!

Hahahahaaaa..abes kejam neh..

Agak2 mata aku yang sakit ke,atau memang ade nampak macam tulisan Allah kat atas bangunan Istana Negara baru tu?Subhanallah...da brape hari baru aku pasan..


Ni da masuk hari kedua ni..aDari umah Uda di Kuantan,pi lunch kat umah abang.Pon tado gambor..sibuk beno kitorang makan.Menunya daging masak kawah walopun masak atas dapur jer..hahahahaaa...Sedap u kakak ipor i masak..Tergoda i..

Anak2 dara yang sorang tu PMR,sorang lagik UPSR..

Puas la memasing ngelak nak dok depan kan?Dok belakang pon tak gak nampak kecik..Terpaksa terima hakikat..**nanges**



Abg n Kakak ipor i...


Sesi lawatan anak sulong abang kt sekolah asrama dia..Dekat je sekolah dengan umah..Dok asrama lak tu..cam tak aci sungguh la kna..ihhh...pastu tepon mak soh datang.Macam biase da namenye mak,datang la tetiap minggu bawak makanan..

Ni kat Pantai Batu Itam..Ade orang kate,hubby i macam Nasir Bilal Khan...Ado?
iihhhh...macam takpe..jangan betul2..huhuhuuu...kenape engko hahhhhhhh??


Dalam perjalan balik tu kejap mendung,kejap panas,kejap ujan..
Tengok langit tu...pergghhh....gelap giler..da mcm heroin cite Twister lak akak rase..chasing the twister..

Lunch yang da ke laut dalam timing nye..Pukul 4 baru dpt lunch..Puas la dok perati mencari kedai makan yang arwah Abah suka makan..Area mane tak ku tahu..Name je yang aku ingat.Restoran Samudera..Cer bayangkan dari Gambang ikut jalan lama semata2 nak menjejak kedai ni.Dulu masa abang aku belajor kat Maktab Perguruan TAA,setiap kali tu jugaklah arwah abah request nak makan kat situ.Ade burung puyuh goreng spesel dan tak ingat ape ntah lagi menunya.Tapi memang sedap.Makanya,modus operandi ni..GAGAL...uhukk..uhukkk...Makan tengahari kat Temerloh sajo..World of ike Pating.. Makan ikan sungai ni takde kepantangan bagi aku..aku tak makan ikan yg tak bole dimakan aje..ikan lain sume on..heheheheee..Nampak cam mabeles je kan tempoyek pating neh..memang pon..


Wahhhh....tersinggah plak kat Lentang..cuci2 muka,rendam2 kaki..KAsi segarkan diri sikit..maklumlah jauh perjalanan...Ewahhh..macam i plak yang drive kan..?

Ni ade la aanouncement nak buat...Aku rase ade yang terasa ati dengan salah satu N3 aku...tang mane,bior la orang tu saje yang paham2 sendri..Aku tak bermaksud langsung dan tak terpikir nak tujukan ke dia..Aku cakap atas dasar peringatan diri sendri.Tak sangka plak ade yang terasa hati sampai nak meremove2 bagai name aku dari FB list dia..Tapi takpelah... Terasa2 ni adatlah kan..sedangkan kengkadang ape yang aku tulis pon,aku sendri yang terasa ( bole gitu??)..
Kepada yang berkenaan,aku takde niat..Sungguh..Terpulang la samada nak percaya atau tidak.Kasih sayang aku tetap sama walau hati sedikit terguris..ecewaahhh...mintak hampun lagi sekali kah dipenghujung bulan syawal ni...hhhmmm...


No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger