Tuesday, September 8, 2009

adusssssss...jejeh ailioku..

Penah tak korang terasa macam nak makan lauk simple2 jer..?
Aku takat makan lauk biase2 ni memang da jadik kebiasaan..
Sebab kalo makan lauk macam2 ni,perut aku sure tak selesa..
Sebab sengkak..hahahhaaa...

Ade sekali tu,ntah brape ari pose la ni,aku tingin sangat nak
makan sambal cili,ayam goreng nasi and kicap...
Tetibe jer la dia serbu benak pikiran aku ni ...kecur ailio...
ayam goreng panas,makan dengan nasi panas,pergghhhh....
Sedap gilak...di tekak aku la...tekak orang lain mane aku tahu..kan..?






Ni sambal cili,takde nama khusus...tapi BIL aku kate name dia
Sambal Bumbu..Bahasa Jawa kot..
Meh bagi resepi....,
Cili merah + cili api ijo ( ikut sukati la nak pedas camner )
Bawang putih
tumbuk bahan2 dedua ni..
Kalo takmo tumbuk,bole blend pakai blend yang kering..TETAPI...
jangan hancur sangat..sebab kang nak goreng..
Panaskan minyak,tumis la cili tadi...Minyak jangan la sikit sangat..
macam kita nk buat sambal tu..agak2 la ...
pastu masukkan la asam keping..garam..kacau la...
pastu agak2 la masaknye.. ( agak2 lagi....)
Tukor la name sambal ni,SAMBAL TAK HAGAKHAGAK..; P

Berdosakah aku jika ailio aku kecur tetiba..?



No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger