Tuesday, September 1, 2009

Cerita Rojak..1 Malaysia..

Tajuk jer 'Rojak'..tapi takde rojaknye..Usahlah terliur..
Ni citer pasal rojak = campur2....
Akak kena campur sume citer dlm 1 tajuk mengkala Akak tersangatlah bz...kater ko..; p

Pepagi gi keje,mata akak ni,nenoneno..ngntuk jgn cakap la..gilerzzzz nyer ngantuk..pening bagai..Imagine la orang yang memang kejenye sepanjang tahun menjait manik...tabik spring la korang..Memang takjub Akak neh..

Lagipun aku sebenornyer,sibuk becucuk tanam kt FB..mane nak menjait lagi..Layan becucuk tanam yang takde hasil..bleh..?best gak tgk dari ladang yg kosong,tetibe ade pokok la,buah la,umah la dan segala bagai toknek dlm tu...
Sid nyer ladang terbaekkkk siuttt...hahahaaaa...
Taksub giler budak ni kt FT...hahahaaa...siap ade sungai bagai..giler ah..
Akak sendang berusaha meningkat hasil tanaman Sid... ; P

( bajumu dalam Q lagi...sila bersabar sesabarnye.. )


Okeh...1st citer si jantan ni..
Ya ampunnnn...degil bangat..asik nak kuor umah jer..
bukan xmo bagi,kang nk kena mandikan..aku lemaslah mandikan dia,bulu dia giler lebat,susa nak kering..pastu susa lak tu nak lap..gelinjang sana sinun..
tapi kengkadang aku bagi gak kuor..Siann...dia pun tau busan..
Cube aku dikurung dalam umah..adehhhhhhhh....mau kopak pintu sebagai..


Malam ntah biler,kuor dengan Alang..Layan kopi kat MIZA KOPITIAM
kat sksyn 7..ok la rasenye..bole la..nak lepak kat PAKLI KOPITIAM,punye la ramai umat..Ok la tu..tolong orang kita..


Membelai kete...


Ari SAbtu nak cuba lak la berbuka kat luor..Da penat dari pagi asik menjait,mata pun tak dapat beza bawang putih n bawang merah..;p
(alasan kabaret tul..)
Tapi frust la bile ayam masak itam dia manis bangat...sib baik la kaver dengan ayam goreng..takla frust yang melampau nak meratap bagai kan..?
Eh...ni bukan nasi aku!!Ni nasik Amir..aku tak makan sotong kurita bagai ni...cuit2 bole.Aku amek ayam goreng n sayur jer..pastu kuah2 cikit2..


La ni,hari2 ujan kan..?Petang aku tak kesah sangat la..
Tapi kalo pepagi tu,aduyaiiii....bagai digam2 badan kat tilam..susa tul la nak bangun..
Tu satu hal..pastu kang on the wat tu,lagik satu hal..jem melampau2 la kat PK..bisa bonarrrrrrrrrrrrrrrr la nyakitkan ati akak ni..


Pelanggan nak patern ni..maka buat la...da jadi cantik gak..mcm anyaman..
sapo laie nak puji ...hihihiiii...yerrrr.sangat perasann!!!!


Santek tak...? Comei jer...buat kepit kat tiak..titititiiiiii...
Tak mahai ....sepoh hengget jok..
Waterproof lagik tahuuuu.....



Pantang nmpak beg ketas,beg pastik,handbag..Mesti dia nak survey ape ade kat dalam.Sekali aku sauk masuk dalam tu...hamek ko..dok ler situ..

Panjang kan citer N3 kali ni..( panjang ker...? )
Bole la...kira aku berjaya la buat N3 kali ni..gigih kooooo...
Nak nyiapkan N3 ni,serasa aku,da 3 kali aku tertido..punye la stim bijik mato neh..
Siap masuk bilik conference lagik...hahahaaa...dulik!

Kay la uols...Semoga Ramadhan ini membuka hati dan minda justeru melembut dan menyuntik kesedaran dalam diri dan hati..
Moga2 keberkatan jua yang kita dapat dalam Bulan mulia ini...InsyaAllah...

2 comments:

  1. gamba tucin lam paper bag adalah amat terbaik! :)
    so lah comeyl!

    ReplyDelete
  2. mmg kucing suka main plastik ek? klu kucing sy tu pulak, pantang nmpk plastik..dah bosan main plastik pastu kencing!! hampes!!

    ReplyDelete

Google