Tuesday, August 18, 2009

banyak,penat..tapi menghiburkan..

Ade orang tanye,aku tak rase penat ke lepas balik keje nak
ngemas umah..,nk mop lantai..,nak bagi makan sume kucen2 kt
umah..pastu nk cuci lak tempat najis dia..
Sepatutnye dalam keadaan aku yg blum ade baby,bole jerrrr nak
besenang lenang dok ngangkang dalam base kasor..

Yerrr...memang la penat..aku tak nafikan..
Kengkadang smpai umah,ade je benda besepah..

Aku punye pendekatan senang jer..walau takde anak,tu bukan
bonus nak merehat2kan diri..
perlu ade satu tugas utk aku menggantikan aktiviti yang aku
belum berpeluang nak jalankan..:)
Dalam erti kate,jaga anak..

Adil kan..?

Lagipun aku dapat rasekan,aku lebih byk bertenang dan bersabar..
Marahlah smpai nk tkuor anak tekak,ade kucen2 tu kesah..?
takdo nyer...
kelip2 jer tgk muka ko ade la..bikin ati panas jer..

Baru2 ni kuor lagik 5 ekor kan..?nampak cam sihat ..
mudah2an..



muke penyet sikit..badan bulat..
name?ntah..tak taruk lagi..

Hah..ni tiga kaler..da kubelek2 mcm jantan..mcm btina...huhuhuuu..
Kena tunggu seminggu lagik nk kompom balik..
kalo jantan,kate orang kucen tiga kaler ni ade luck..
So aku letak ler name nyer LUcky..lucky la sangat.. ;p
Loving Momma...so sweet kan..?
dia polok2 cium2 baby dia ni...

Beranak 9 dah ko yer Bib..huk alohh..
Tejulur tejelir la lidah dia kalo asik menjilat badan anak2 dia...
yang baby je 5 dijilat smpai ke lutut lidahnye..
abes sume 9 ekor dijilat mau smpai ke lantai lidahnye..

kesian nengok..tapi tu la kan..,sedangkan binatang sayangkan anak..
Sebab tu aku heran,ade manusia ( tupun kalo layak dipanggil manusia)
bini tu dok la branak pinak,udahnye kwin lain,ank dibior umpama
takde nilai..
Manusia camni la walo kaya zuriat tapi umpama air mani yang tertitis
menjadi manusia yang bernama anak,tapi takde nilainye..
Simpati aku dgn manusia cmni..simpati kerana balasan yang blum
ditunjuk didunia ni bagaikan tidak mungkin dibalas pada hari mendatang..
Kerana hatinya adalah sebatang kayu..
Mudah2an keluarga,sahabat,kawan dan yang membaca entry ini
akan menjalani hidup mendatang dengan sifat perikemanusiaan..,
berhati perut dan menyayangi zuriat anda..
Kerana mereka lah yang mendokan kita kelak...InsyaAllah..
ter emo sudah.. : /

3 comments:

  1. ala comel..bip beranak kecik dia x garang ek ngn anak2 beso dia yg lain?nina dulu kemain garang. disepak anak2nya tu.terus dorg takut ngn maknya..huhuhu

    ReplyDelete
  2. berat mana pun keje umah.. kita WANITA.. tak perlu jadikan alasan penat bekerja di ofc... untuk tidak membuat kerja rumah... ada kucing atau tidak... ada anak atau tidak..... itu tanggungjawap.....

    ReplyDelete
  3. BeN`z : tak garang langsung...dia mcm nk pujuk jer anak2 dia..dok la mejilat2..lagi plak ade sekor tu majuk dgn dia..anak plak yg garang..

    ReplyDelete

Google