Tuesday, August 24, 2010

Popia Gulung Mini..

Bulan pose nyer crita..pantang lah tengok makanan ke,gambor ke,tringat ke,sure kepingin dandan tu gak la..Besor tol la selera.. Tapi bila da buka posa,minum je yang lebih..Tu aku la..orang lain aku tatauuu...

Al-kesah ade la crita2 pasal popia basah.Tau la bulan2 posa,popia basah mmg jadik kegilaan punyer.Aku memang suka popia basah..Kalo maktuo buat lagi sodap..Tapi kalo popia goreng,aku suka yang aku buat...hehehehee...segala bagai aku letak dlm tu,isi lebih ckit..udang kering blend cikit..tauhu goreng cincang cikit..perrrgghhhh...terbaekkk...
Sambalnye harus la terbaek gak kalo nak rase terbaekk..guna cili giling..jangan guna cili boh..ingat..

Hohhoohoooo....ni crita2 kat opis je dengan CikCiti..trus je mnjadi planning nka buat popia mini together2..supapppp....Dia mintak maknyer yang bikin itu serunding..Dapp..dappp...jejeh lagi ailio...cessss...

Gigih nye anak dara sorang ni melipat..
ni 1st time aku buat popia mini.Kalo popia goreng tu aku biase sangat la membuatnya..

Ni kira da sukses da ni..Memula nye hadooiiiiii...ade la beso jari kelingking..Aku lak naik ngeri tengok.Kot tecekek kat tengkuk orang,naya jer..adjust nyer adjus,dapatla yang kiut2 macam yang jual kat kedai tu....Sronot giler kitorang...3 jam kitorang siapkan 1 buku kulit popia yg beso tu....Dapatlah 1 tupperware mayonis yang beso tu...hihhihiiii....Fasa seterusnya minggu ni...aku bajet bleh dapat 3 tupperware tu..

Yang tragisnye kan dek non,time nak makannye sok,halahaiiiiiiii...Segenggam2 orang dok sauk...hahahahaaaa....Nak membuatnye sampai lenguh2 bahu..;p
Tapi da name nak mnjamu orang,ade plak la nak bekira cenggitu...apadaaa...
Pasni aku plan nk buat kuih gunting kalo rajin...Biskut conflakes...hahahhaaa...

LOKASI : heheheheeee....ado la...;p





No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger