Monday, July 6, 2009

Makan2 Pembukaan...

Resmi orang kita,kalo bukak perniagaan,mesti buat makan2..jamu sedaramara,sahabat handai,orang kampung bagai..Best,kan..?yang best nyer org yg dijemput ler pastinya..hihiiihiii..gondang gondut tali kecapi..konyang poruit,sonang ati..Al-kisah,isteri arwah bos aku jmput la ke Batang Kali utk mkn2 sempena nak bukak kedai makan.Kitorang mmg tau dia ni pandai masak,sedap..Disebabkan sejak ari Arwah ninggal aritu aku x pegi jenguk2,cuma koling2 je,rasenye sesuai la masanya..aku pn xde agenda ape..Bab makan bukan agenda pertama..makan utk hidup... ;p
bukan hidup utk makan..ingat yer adik2...nnti makan byk,buta hati..btul?



Nilah restorannya..Sedih pilu ati aku bile trkenang kalo la ade arwah time ni,sure dia la yg paling bz..atau mungkin,tak wujud kedai ni..masih bersama2 kitorang di P.K ni..: (
Tapi apekan daya..bila ajal sudah tiba,tak lewat seminit,x awal sesaat...masanya sudah ditetapkan...



Sebelum jemputan dijamu,doa selamat dan bacaan yassin dimulakan..
Bagi yang masih bernafas dan yang telah pergi selama2nya..


Tabah sungguh Kakak menjalani hdup membesarkan anak2 dan cucu..
Walau pada awal perkenalan kami,banyak urusan diuruskan oleh arwah..kakak hanya menguruskan makan dan minum suami dan anak2 aje..jauh sekali kuor bekerja..Namun,kerana ape yang telah terjadi,dia bangkit menjadi wanita yang kuat.Tak siapa sangka dia bole bukak restoran ni..Syukur,semua yang terjadi ade hikmahnya..



Menu semalam,nasi tomato,ayam merah,kurma daging,laksa,mihun sup,kuah kacang dan mcm2 lagi la..Yang pasti,masakannya,sedap..burppp...alhamdulillah...




tetibe lak surut ckit demi ckit laksa ni...x prasan mane peginya..; p


Sape la minum bnyk2 ni weii..besusun cawan..makannya berempat jer..mari kita salahkan cuaca yg panas..panas ke?bukan da senja ke? ; p



Dari kanan,tolehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kiri!
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....terkagum jap...bole nampak Genting ko...clear...tu kalo acuaca clear ar..kalo tak,main catcilot la nk cari genting dari pandangan mata kasor..


Nampak?nampak?
tu bkn UFO tawwwwwwwwwwwwwwwww...
cahaya ckit kat atas tu la Genting..ni da abes zoom dah kamera ni..andaikata zoom kat lobang idong,mau ulat resdong pn korang bole nampak...ececceeeehhh.!..gelik la pulok..meretip2...

Siyesly,ade airmata yg jatuh pada pertemuan tu..Kakak sangat sayu bile mengenangkan kami sume datang utk majlis tu..terbayang2 arwah setiap kali bercerita dgn kami sume..kami kan rapat dgn arwah..Tp yg pergi ttp pergi..cuma kenangan itu lah pengubat rindu kami semua..tak mungkin kami lupakan segala kenangan samada yg pahit,manis,masam,kelat bagai..
Semoga tenang dia disana...insyaAllah...

3 comments:

  1. moga arwah ditemptkn di kalangan org2 yg beriman

    ReplyDelete
  2. kak... bilanak bukak kedai makan...??hehehe

    ReplyDelete
  3. bestnya laksa tu..dah lama tak mkn laksa..teringin pulak..hihihihih

    ReplyDelete

Google