Monday, June 7, 2010

Jalan-jalan petang Sabtu..

Mukadimah seharusnya dimulakan dengan yang ceria2,manis2...walaupun.....;p
Sendrik amek mood prasan...

Hari Sabtu siang hari memang jarang la dapat gi jenjalan.Kalo kluor pon,selalunya malam.Beza dengan last week.Tu pun sebab cuti,kalo idok..tak dapek la..!
So,minggu ni aktiviti bermula seawal 9-10 pagi..Gi bekpes bersama2 ( gelik sendri menaipnye ),gi sebis kete,gi beli barang umah..dalam kul 1 gitu,setel sume..
Tengahari kitorang skip lunch pagi da bekpes berat.So,petang2 sepie takde la ape nak dibuat,so buat plan cepat2 sebelum mata ni jeling-jeling cari bantal..MOH kite jalan2 MORIB gitu...hahahaaaaa...punye banyak tempat,sinun jugak aku bleh tringat.apadaaa...
Uissshhhhh,lame giler tak jejak Morib..Seingat aku sejak kawin,hhhmmmmmm...ade sekali je aku jenjalan sampai Morib.Bukan mandi pun,saje jer nak menambah umat kat tepi laut tu.Orang kate pantai tu da tercemar.Tapi aku nengok orang nye slera lagi nak mandi kat sinun...
Tapi kan,kalo kite da penah mandi laut area2 Pantai Timur,sumpah da takmo mandi kat area2 pantai Barat ni..Beza giler kualiti air dia..siyes..Sebab akak memang tak suka mandi laut..belengas je,kan..?iiieeewwwww...kenot tekit..( cannot take it..) ;p


Gambor kene suram2..sebab pegi pon da petang kan..manja2 senja gitu...;p



Harus lagi suram sebab orangnye pun ala2 suram ..



Hubby i ni ( wahhh.tetibe mode omputih datang),leka nengok layang2 yang pakcik2 kat situ main.Sampai telopong2 dia nengok..Aku perati pakcik tu lagi over dari cucu dia tau...hahahaaa...lantak ler..janji puas ati dia..


Ado plak flash..jadi ade terang sikit lah..

Canteknya ciptaan Tuhan tu,kan...
Setiap ciptaan ade kecantikan yang tersendiri..
Jadi,bila kita memburuk-burukkan sesuat,bermakna kita menghina
Penciptanya...
Ni episod muhasabah diri..Moga2 tak lalai..moga2 sntiasa beringat
untuk meminta maaf pada sesiapa saje andaikata kita penah kutuk dia
jongang ke,sumbing ke,juling ke,telinga capang ke,bonsai ke,hape ke...kan?
Awat tetibe emo neh..?
Ni bab aku malas nak reveal sebenarnya...tapi dek kerana keterpanggilan..<<>>KETERPANGGILAN??ADO?
Da puas feelin' omputih tepi Miami Morib,haus la plak kan..Lapor tu datang sekali dalam pakej menggeletis.Bukan lapor sangat pon.Tapi macam da habit pun iye,bile lepak mane2 mesti nak kena ade benda nak ngunyah..Akak ler tu...Orang lain xde kot habit gitu..
Tapi.....
Aduhhh..potong sahdu plak..kerang bakor n kuah dia d mabeles..
Tetiba datang batalion lalat daaaa...terus potoink slero ..
Owhhh...yang mase aku sampai tu,kakak yang amek order tu cakap,
"banyak lak lalat ( sambil pandang meja sebelah ),kesian lak orang nak makan (pandang meja sebelah lagi ).."
aku senyum la trus pandang meja tu,pehal lak la kan,amek oder aku pandang2 meja sebelah..Apenye..?ape pasal dia pandang meja sebelah..aku pandang muka kakak tu..
"Artis tu.."
Artis?Sape..?hahahahaaaa....
"Adik Rosyam Noor tu.."
aku rase cam nak gelak kingkong hunggah2 kat situ...haram aku tak kenal..!!
Aku cakap kat kakak tu,lalat kalo nk hurung,tak kironye artis maktis..hah..hamek ko..
;p

Sebelum ade yang kene cika,bek aku benti dulu walau napsu membuak2 nak makan kerang tu...ishhhkkk....sabor je la kan...
Sekian la Crita petang Sabtu...

No comments:

Post a Comment

Google
 
Powered By Blogger