Wednesday, January 21, 2009

Bila nafsu mengatasi akal...


AMPANG: Perselisihan faham dengan isteri menyebabkan seorang suami hilang pertimbangan hingga sanggup bertindak kejam membuang bayinya yang berusia enam bulan ke dalam tong sampah berhampiran Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Setiawangsa, awal pagi semalam.
Insiden itu dilihat seorang pengawal keselamatan yang bertugas di kawasan berkenaan tanpa disedari pasangan terbabit.
Dalam kejadian jam 5 pagi itu, lelaki terbabit mulanya dilihat bersama isteri menaiki Proton Wira hitam sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.
Lelaki itu kemudian keluar dari kereta lalu mengambil bayi terbabit yang diletakkan di tempat duduk belakang sebelum membuangnya ke dalam tong sampah. Isterinya cuba mengambil kembali bayi terbabit, namun lelaki berkenaan menarik tangannya masuk ke dalam kereta sebelum memecut laju.Menurut sumber polis, lelaki berkenaan berang kerana mendakwa isterinya berlaku curang selain tidak mempercayai bayi terbabit anaknya sendiri.
Menceritakan kejadian terbabit, pengawal keselamatan itu, Hairul Azwan Hamid, 29, berkata mulanya dia ternampak sebuah kereta berhenti berhampiran tong sampah di stesen LRT terbabit sebelum terdengar orang bergaduh.
“Saya melihat seorang lelaki dalam keadaan marah keluar dari kereta dan pergi ke tempat duduk penumpang sebelum terdengar wanita itu menjerit.
“Saya hanya memerhatikan perbuatan mereka kerana enggan masuk campur,” katanya yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Kampung Warisan.
Dia mendapati lelaki terbabit menghempas pintu kereta beberapa kali diikuti jeritan wanita itu yang semakin kuat.
“Saya perhatikan kaki wanita itu berada di luar menyebabkan dia cedera akibat tindakan lelaki terbabit menghempas pintu kereta beberapa kali,” katanya.
Hairul segera mencatat nombor plat kereta terbabit kerana khuatir berlaku perkara buruk sambil terus memerhatikan mereka.
Tidak lama selepas itu, lelaki berkenaan membuka pintu belakang kereta dan membawa satu ‘objek’ sebelum membuangnya ke dalam tong sampah.
“Selepas ‘objek’ itu dibuang, saya lihat wanita terbabit keluar dan cuba mengambilnya kembali, tetapi dia dihalang lelaki berkenaan dan ditarik masuk ke dalam kereta.
“Apabila cuba sekali lagi mengambil ‘barang’ dalam tong sampah itu, dia ditarik semula sebelum lelaki itu memecut kereta,” katanya.
Disebabkan perasaan ingin tahun, Hairul pergi ke tong sampah itu dan ketika menghampirinya, dia terdengar suara bayi menangis.
Sejurus melihatnya, dia terkejut kerana mendapati objek terbabit seorang bayi comel sebelum mengangkatnya keluar dari tong sampah.
“Saya menghubungi polis sebelum membuat laporan di Balai Polis Hulu Klang,” katanya yang kecewa dengan perbuatan dilakukan lelaki itu.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil ketika dihubungi, berkata pasangan suami isteri terbabit sudah menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya kira-kira jam 4.30 petang semalam.
“Mereka yang berusia 30-an itu direman bagi membantu siasatan bermula hari ini. Kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan,” katanya.
ISHHHKKK....binatang sungguh la pangai cmni...!
kalo ye pon budak tu bkn anak ko,takde ati perut ke?ape dosa budak tu,hah?
menitik airmata aku tau!!cilaka tul!
Sedangkan org yang blm ade anak bole rase sedih menyayat baca brita ni,
apelah perasaan dia yang menjaga budak tu selama 6 bln?
bagi aku,malang sungguh la kerana dia tak dianugerahkan perasaan menyayangi anak itu..
Kalo budak tu bukan anak dia,kalo btul cner?
ishhkkk...berdosa sungguh laaa...kalo aku kt tmpt pompuan tu,
mmg harus la ati aku hancuzzzzzz...rasenye x mungkin akan aku ampunkan...
ishhkkk...sedih tul la...
( brita ihsan dari niza zulkarnain yg somei giloz..)

3 comments:

  1. kalau wife ko yang curang...pehal budak tuh plak kene campak.... bukan budak tuh curang.... ilang akal jer rasa...

    ReplyDelete
  2. nk campak bini,x larat lak nk angkat...kna lak saiz2 akak ko ni hah...mau dia lak yg kna humban dlm tong tu hah...hahahahaa

    ReplyDelete
  3. kawan ayu sempat jenguk budak ni kat Hosp Ampang... kesian pulak tgk dia kan.. masuk hosp bawh jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat siap polis segala bagai..

    ReplyDelete

Google