Monday, May 18, 2009

Disebalik Upin & Ipin..

Semalam bila berborak2 dengan kakak2 aku,Uda pon cerita la perhal U&I..

katenye bebudak kat sekolah rendah dekat umah dia becerita,ustazah

diorang kate,kalo nak sembahyang JANGAN pakai bju U&I..

Bebudak ni tanye la kenapa..Ustazah kate U&i ni menyerupai jin dan toyol..

maka haram kita pakai sewaktu sembahyang..

Ntah btul @ tak,wallahualam...

tp bagi aku,kalo kata2 ustazah tu tak mendatangkan syak dan wasangka,

maka wajib la kita mengikutinya..

Lagipun tak rugi mende pun kalo kita buat...


Aku perati kan U&i ni,yetak ye jgk la kan...mcm toyol la pulok..

cume kaler bodi jer cerah..eeiiiiwwww...nauzubillah...

5 comments:

  1. ye ke kak?

    hemmpp.... no komen lah!

    ReplyDelete
  2. *ayu* : ntah la U...
    akak pn xtau nk ckp ape..

    ReplyDelete
  3. agak bahaya bila ustazah wat statement camtuh.... ni benda subjektif.... takut anak2 bina fahaman yg lain plak

    ReplyDelete
  4. NoRT : kebenarannya kita pn x pasti...kena rujuk pada bijak pandai dlm hal agama la kalo cmni kan..?

    ReplyDelete

Google