Wednesday, March 18, 2009

cikuduk...

Nyaman sungguh ler kalo petang2 yg redup berangin...
dok kat pangkin bawah pokok beringin lepak2 dengan
adikbradik ke,anak2 sedara ke,kuarga tersinta ke...
dolu2 kat tepi umah arwah mak ade pokok jambu mawar...
bawah pokok tu ade buaian..tempat aku hampir jadik arwah
sebab tesangkut kat tali buai tu...ihhh...ihhh...
ngeri sioutt...kat bwh pokok tu gak kitorang anak branak
selalu minum2 petang..
tanah umah ni kat tepi jalan..tp kawasan kampung ler..
dulu2 jalan tu mane la byk kete..beskal banyak laa...
La ni kaluuuu...da macam trek Sepang nun hah..
laju kemain kete2..byknye kete2 yg shortcut dr belakang nk
ngelak traffic lite laa...alaaaa...aku cite pepanjang pn,
blum tentu org yang tak penah dtg bole bayangkan...
So,nak cite la ape juadah kalo mnum petang2 ni...
bile goreng cikuduk ni,tingat la aku penah campur
cili boh semata dalam cikudik tu..bayangkan la rasenye...hukhukhukk...
resepi :
tepung
telor sebijik
garam
ikan bilis/udang
bawang beso..
( cait!!sape tatau buat,aku tatau la nak cakap ape...)
Sambal cicah :
cili sos lerrr...
nak sedap lagik,buat ler sambal bilis...
perrrgghhhh....malatoppppzzz...

5 comments:

  1. hehehhe btol2 sapa tatau buat tu mmg nak kenalakan
    kak =D

    n kan sy nk sujes
    buatkan smbal kicap

    amik bwg putig seulas
    then cili dlm 10 btg
    gula stgh sudu
    limau (x kira nipis ke kasturi ke)
    n kicap

    tumbuk bwg putih n cili togetder, n curah kicap agak2 berkuah gitu then taruk gula tadik
    so jadik smbal kicap

    sedappp woooo cicah dgn kodoks hiks

    =D

    ReplyDelete
  2. nenekrock : adedehhhh....kecoq ailioq....; p
    mekaseh ler resepi kicap cicah nih...

    ReplyDelete
  3. weii apa nih kak yaya... masak jer..ajak orang tak pun...

    ReplyDelete
  4. adenium : ishkk...kalori tinggi nih..awak xleh
    makan...tak bagus utk org diet..; p

    ReplyDelete
  5. cekodok letak cili boh tu sedap la kak..
    kehkehkeh

    musti akk x pandai wat nih..
    bini capo lah nih..kehkeh

    ReplyDelete

Google