Friday, March 27, 2009

EARTH HOUR..

Earth Hour..
Perlu ke totop lampu?
totop je la..1 jam jer..
bukan lama mane...

Ape?panas..?
alaa...panas sejam jer..
kat neraka lagi panas..(ayat arwah mak..)

Ape?nak tgk AF?
ek elehhh...ari lain kan byk ulangan..
tiap2 ari pn ade..
sampai bole tadah dgn baldi muntah ijo korang..

Ape alasan lagik?
NNti tak nampak jalan kalo tgh drive?
hotak lu..!!
da tau nak matikan lampu,watpe
nk menjajap..?
dok ler sejam kat umah..
Sambil meneliti kembali ape kepentingannya
bagi kita kempen ni..

Ape pekdahnye..?
Hah...ni nk btau la..
Ianya dapat membantu menangani
kenaikan suhu global..
Disamping tu,dpt ler kite merenung
nasib insan2 kat dunia ni yg idup tanpa
bekalan elektri..
tak mcm kita ni,sepanjang ari,24 jam,365 ari setahun..

Meninggalkan kesan ke kempen ni..?
InsyaAllah..mari kita semua membuka mata
dan minda untuk menjayakan kempen ini..
Semoga keharmonian sejagat dapat dinikmati
untuk selama2nya..

MARI SEMOAAA..........
JAYAKAN KEMPEN NI.....

6 comments:

  1. Insya allah.. Najapun nak tutup lampu tp semua bergantung pada keadaan cuaca anak.. ;)

    ReplyDelete
  2. bagus tu kak yaya...:) aku nie nak gi kedai 5 engget nie...kunun2 nak carik lilin....umah aku nie kalau takde lampu jawapnyer aku jadi makanan nyamuk ler....

    ReplyDelete
  3. naja : sekali sekala ape salahnye..
    tapi kot melalak lak anak dara tu kang
    takut golap..

    ReplyDelete
  4. nanacd : Na,aku takut gelap2 ni kang lilin
    kemana,ko kemane..aisehh...ter18sx plak

    ReplyDelete
  5. ish ko nie...yelah bercakap melalui experiencekan...hehehe...:P

    ReplyDelete

Google